Adatkezelési Tájékoztató!
Adatkezelési Tájékoztató Online Munkaerő-kölcsönzési Szerződés megkötéséhez
A jelen adatkezelési tájékoztató és nyilatkozat célja, hogy részletesen bemutassa, hogyan és milyen feltételekkel kezeli az Ön adatait a SDN Referencia Holding Zrt. (székhely: 1184 Budapest, Üllői út 288., adószám: 29208252-2-43, cégjegyzékszám: 01-10-141314; továbbiakban: Társaság vagy Adatkezelő).
1. Az adatkezelő megnevezése
Adatkezelő: SDN Referencia Holding Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhely: 1184 Budapest, Üllői út 288.
Cégjegyzékszám: 01-10-141314
Adószám: 29208252-2-43
Képviseli: Milák Krisztián vezérigazgató
Kapcsolatfelvételi e-mail: info@sdnreferencia.hu
Honlap: https://sdnreferencia.hu
2. A kezelt adatok köre
Az Adatkezelő kizárólag azokat az adatokat kezeli, amelyeket Ön a rendszerben megad a megrendelő/regisztrációs felületen, az előszerződés és a munkaerő-kölcsönzési ÁSZF elfogadása során, valamint a későbbi szerződéses együttműködés során. Ide tartozhatnak különösen:
Cégadatok: cégnév, székhely, cégjegyzékszám, adószám, bankszámlaszám, kapcsolattartási adatok.
Kapcsolattartó személyes adatai: név, beosztás, e-mail cím, telefonszám.
Munkaerőigényre vonatkozó adatok: a keresett munkakör(ök), helyszín(ek), szükséges létszám, munkakezdés tervezett időpontja, egyéb, a szerződés előkészítéséhez megadott információ.
Adatkezelő nem rögzít semmilyen érzékeny (különleges) adatot (például etnikai hovatartozás, vallási vagy politikai meggyőződés, egészségi állapot), kivéve, ha azt jogszabály kötelezően előírja (például foglalkozás-egészségügyi dokumentumok esetén, melyekről külön tájékoztatást adunk, és a munkavállalókkal külön megállapodunk).
3. Az adatkezelés célja és jogalapja
1. Ajánlatadás és szerződéskötés előkészítése
o Cél: A bekért adatok alapján a Társaság ajánlatot adhasson, felmérhesse az igényeket, és létrejöhessen az előszerződés, illetve a végleges szerződés (ÁSZF-elfogadás).
o Jogalap: A GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja (szerződés teljesítéséhez és annak előkészítéséhez szükséges adatkezelés).
2. Kapcsolattartás, kommunikáció
o Cél: A szerződéses feltételek egyeztetése, megrendelések kezelése, továbbá a későbbi együttműködés során felmerülő kérdések, igények megoldása.
o Jogalap: GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja (a szerződéskötés és teljesítés keretében), illetve szükség esetén az (1) f) pont (Adatkezelő jogos érdeke a hatékony ügyfélkapcsolat fenntartásához).
3. Jogszabályi kötelezettségek teljesítése
o Cél: A jogszabályok (pl. számviteli törvény, adójogszabályok, Mt.) által előírt kötelezettségek (nyilvántartás, számlázás, bizonylatőrzés, hatósági megkeresések teljesítése) teljesítése.
o Jogalap: GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja (jogi kötelezettség teljesítése).
4. Az adatkezelés időtartama
Ajánlatkérési / előszerződési szakasz: az ajánlat érvényességének lejártáig, illetve az előszerződési időszakig. Ha végül nem jön létre szerződés, az adatokat az ajánlat lejártát követő legfeljebb 90 napon belül töröljük, kivéve, ha jogszabály ennél hosszabb megőrzési kötelezettséget ír elő.
Szerződéses együttműködés: a szerződés (ászf) megszűnésétől számítva a vonatkozó jogszabályokban (pl. számviteli törvény) előírt megőrzési ideig, jellemzően 8 évig tároljuk.
Jogvita esetén: amennyiben a szerződéses jogviszonyból jogvita indul (pl. peres vagy hatósági eljárás), az adatokat mindaddig megőrizzük, amíg az eljárás jogerősen lezárul, és a megőrzésre vonatkozó kötelezettség meg nem szűnik.
5. Az adatokhoz való hozzáférés, adatfeldolgozók
1. Adatkezelő belső munkatársai: Kizárólag azok a munkavállalók, vezetők, illetve megbízott szakemberek férnek hozzá az adatokhoz, akik feladatuk ellátásához feltétlenül igénylik.
2. Külső szolgáltatók: A Társaság felhasználhat könyvelőt, jogi képviselőt, IT-üzemeltetőt, felhőszolgáltatót stb. E külső partnerekkel adatfeldolgozási megállapodásokat kötünk, és gondoskodunk róla, hogy ők is betartsák a GDPR követelményeit.
3. Harmadik felek: Az adatait csak abban az esetben adjuk át bármely harmadik félnek, ha azt jogszabály kötelezővé teszi (pl. hatósági megkeresés), vagy Ön kifejezetten hozzájárult (pl. konkrét alvállalkozó bevonásához).
6. Az érintett jogai
Önt, mint érintettet, a GDPR rendelkezései alapján az alábbi jogok illetik meg:
1. Hozzáféréshez való jog: Tájékoztatást kérhet arról, hogy milyen személyes adatokat kezelünk Önről, mi az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, kik férhetnek hozzá.
2. Helyesbítéshez való jog: Kérheti pontatlan vagy hiányos adatai javítását, frissítését.
3. Törléshez való jog („elfeledtetés”): Kérheti a szükségtelen vagy jogszerűtlenül kezelt személyes adatainak törlését, amennyiben azt nem ellenzik kötelező jogszabályi előírások vagy jogos érdek.
4. Adatkezelés korlátozásának joga: Jogosult kérni, hogy az Adatkezelő az adatkezelést bizonyos esetekben (pl. jogvita) korlátozza.
5. Adathordozhatósághoz való jog: Kérheti, hogy a szerződés teljesítéséhez önként megadott személyes adatait elektronikus, géppel olvasható formátumban átadjuk, ha az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése vagy hozzájárulás.
6. Tiltakozás joga: Ha az adatkezelés jogos érdek alapján történik (pl. kapcsolattartás céljából), bármikor tiltakozhat adatainak kezelése ellen.
7. Jogorvoslathoz való jog: Amennyiben úgy ítéli meg, hogy az Adatkezelő megsértette a személyes adatainak védelmére vonatkozó jogszabályi előírásokat, panaszt nyújthat be a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) (cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11., web: www.naih.hu, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu). Emellett polgári pert is kezdeményezhet a lakóhelye vagy az Adatkezelő székhelye szerinti bíróságnál.
7. Az érintetti jogok gyakorlása
Jogait e-mailben vagy postai úton érvényesítheti az Adatkezelő fentebb megjelölt elérhetőségein (info@sdnreferencia.hu).
Az Adatkezelő
a kérelem beérkezését követően legfeljebb 30 napon belül tájékoztatja Önt a megtett intézkedésekről, vagy intézkedés hiányában
döntésének indokairól.
8. Biztonsági intézkedések
Az Adatkezelő – figyelembe véve a technika fejlettségét és a kockázat mértékét – megfelelő szervezési és technikai intézkedéseket alkalmaz (pl. jelszóval védett rendszer, titkosított adatátvitel, biztonságos szerverek), hogy az adatokhoz illetéktelenek ne férjenek hozzá.
9. Záró rendelkezések
A személyes adatok megadása szerződéskötési előfeltétel, hiszen a szükséges céges és személyes információk hiányában az ajánlatadás, a munkaerő-kölcsönzés részleteinek egyeztetése, vagy a kapcsolattartás nem valósítható meg.
A Társaság fenntartja a jogot jelen Adatkezelési Tájékoztató és Nyilatkozat módosítására, amelyről az érintetteket megfelelően tájékoztatja (pl. honlapon való közzététel, e-mail értesítés).